Proiecte pentru fluidizarea traficului pe Bulevardul Magheru

Viceprimarul Florin Birta a susținut ieri, 8 Martie, o conferință de presa, în care a prezentat detalii despre două proiecte importante referitoare la îmbunătățirea infrastructurii în municipiu.

Este vorba de pasajul rutier subteran care trece pe sub Bulevardul Magheru între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, dar și despre reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia.

Aceste două proiecte se vor supune aprobării în ședința extraordinară a Consiliului Local de Luni, 12 Martie.

Pasajul rutier subteran va costa aproximativ 17.872.000 lei cu TVA inclus, adică 3.850.000 euro.

Cu ajutorul acestui pasaj s-ar elimina conflictul de trafic între cei care doresc să traverseze Bulevardul Magheru dinspre Aleea Ștrandului sau dinspre Parcul Traian și ar crea un culoar liber celor care trec peste Podul Dacia și trec în continuare spre Bulevardul Magheru, sau vin dinspre Bulevardul Magheru și doresc să treacă spre Podul Dacia.

Totodată s-ar crea un culoar liber tramvaielor care circulă în acea zonă și astfel acestea nu ar mai fi obligate să se oprească la intersecția cu Aleea Ștrandului și Parcul Traian.

Acesta va avea o lungime totală de 224 m, inclusiv cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian. Lungimea efectivă a pasajului subteran care va trece pe sub Bulevardul Magheru va fi de 32,36 m, înălțimea pasajului va fi de 3,40 m, iar lățimea pasajului va fi de 7,60 m, unde va intra două linii de carosabil de 3 m , plus două trotuare de protecție de aprox 0,80 m.

Pe sub Bulevardul Magheru trece inclusiv Pârâul Paris, acea intubare care colectează toate apele pluviale de pe strada Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede chiar în acea zonă.

La intersecţia străzilor Aleea Ştrandului şi Parcul I. C. Brătianu se va amenaja o intersecţie giratorie, care va servi pentru efectuarea virajului la stânga dinspre podul Dacia spre Parcul Traian.

Odată cu lucrarea care se va demara la acest pasaj, va începe lucrul și la reabilitarea Podului Dacia.

Lucrările la Podul Dacia vor avea o valoare de cca 8.460.000 de lei cu TVA inclus, adică aprox 1.800.000 de euro.

Podul Dacia trebuie reabilitat și reconfigurat pentru că în acest moment se află într-o stare tehnică necorespunzătoare, având în vedere că ultima intervenție s-a făcut în anul 1997, iar podul a fost (executat) construit în anul 1954. De asemenea, se doreşte lărgirea acestuia cu câte o bandă pe sens, în vederea fluidizării circulaţiei.

În acest moment sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvaie, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vom avea 3 benzi de circulație pe sens

Partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât și pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceași lățime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod.

Termenul de execuție al lucrărilor la pasajul subteran de pe Bulevardul Magheru este de 15 luni și reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni.

Execuția și reabilitarea podului se vor face sub trafic cu restricții de viteză de maxim 10 km /h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale, atât în cazul podului, cât și în cazul pasajului în mod alternativ, iar traficul rutier și pietonal se va realiza tot alternativ pe câte un sens de circulaţie pe durata realizării acestor lucrări. În ceea ce priveşte circulaţia tramvaielor în zonă, aceasta va fi închisă maximum o lună.

Andrei Marcu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *